Nggak ade lagi delman di Monas

23 12 2009

“Kenape lo Dun, gue liatin dari pagi mulut elo nginyem melulu,” bang Sanip buka omongan sambil meganging perutnya pas keluar dari kamar mandi.

“Bang tau kan si Joni, adek ane nyang narik delman di Monas,” tanya mpok Indun ke suaminye. “Emang ada ape sama si Joni koq bikin mulut elo nginyem kayak gitu,” saut Sanip sembari betulin anduk nyang nutupin badannye.

“Abang pan tau, pemerentah DKI udah ngelarang kusir delman operasi di Monas. Nah si Joni pan udah tahunan kerja jadi kusir delman. Kalo die ama temen-temenya diusir dari sono, ntar di mau cari makan dimane lagi bang,” jawab Indun memelas.

Pemerentah kota DKI Jakarta emang bener sejak 29 Oktober kemaren udah ngelarang operasi delman keliling Monas. Alasannye delman ngenganggu pengunjung dan tai delman bikin kotor jalanan dan ngerusak pemandangan.

“Yah kan udah dikasih tempat nyang baru di Ragunan, masak die kagak mau ke sane juga,” timpal Sanip. “Eh bang pikir dong… masak tiap ari Joni tiap ari mesti berangkat ke Ragunan. Die kan rumahnya di Tenabang. Kalo mesti ke Ragunan ape pendapetan die juga bakalan lebih baek dari di Monas? Kan kagak bang! “Apalagi ane denger di Ragunan udah banyak juga kusir delman yang udah duluan cari nafkah di sono. Kusir nyang dari Monas kan bakalan nggak enak ama nyang udah nongkrong di sono.

“Ah lagak lo kayak nyang mau ngatur-ngatur pemerentah aje. Kan pemerentah udah tau daripada si Joni ame kawan-kawannye,” Bang Sanip kasih komentar.

“Bukan begitu bang, ane cuman nyeselin kenape tuh pemerentah malah ngusirin kusir delman, kan abang tau sendiri, delman kan cocok banget sama budaya betawi. Inget nggak dulu bang, tiap pagi di radio ada acara kusir delman dan tukang gado-gado. Itu bang Madi sama mpok Ani. Coba abang pikirin, delman kan udah jadi bagian budaya kite bang. Budaya Betawi,”. “Nah sekarang malah mau diapusin tuh delman. Entu sama aje ngilangin salah satu budaya Betawi dong. Pegimane tuh gubernur dki, padahal kalo dipikir-pikir die ngakunye orang betawi, tapi ada masalah nyang kayak gitu dia nggak bisa ape-ape,” Indun terus nyerocos kayak petasan janwe.

“Ye kalo gitu mending elo aje sono nyang ngelapor ke gubernur. Bilang ke gubernur bahwa delman udah jadi bagian dari masyarakat betawi gitu. Jangan elo ngomel ama gue,” saut Sanip jengkel.

“Ane juga heran bang sama pemerentah DKI, kalo cuman alasannya tai kuda nyang bikin kotor, pan ada solusinye. Masak sih cuman masalah kayak gitu doang malah bikin kering pendaringan orang,” sergah Indun lagi.

“Daripada ngurusin kusir delman, mending juga tuh tertib-pin tukang ojeg nyang sering nongkrong di depan kantor gubernur sama nyang ngetem di kantor-kantor. Bikin rusak pemandangan kota aje. Coba abang kire-kire lebih tertib nyang mane. Kusir delman sama tukang ojeg yang mangkal di sembarang tempat? tanya Indun ke suaminya yang lagi manggut-manggut.

“Iye sih pendapat elo ade benernye juga Ndun, tapi kemane kite mesti ngelaporin nyang kayak gini. Ape kite langsung aje ke rumah gubernur? tanya Sanip lagi.

“Ah abang, mana mau gubernur terime kite, die pan urusannye segerobak. Mane mungkin mikirin nyang kayak gini,” timpal Indun.

“Ndun.. ndun daripade kite bingung kemane mau ngelapor mending kite ke Taman Menteng nyok… katenye disane ada patungnye Obama,” ajak suaminya sembari mesem-mesem.

“Bang… abang udah gile kali ye… Bukannya mikirin warga kite nyang terus kedesek… eh malah ngurusin orang laen. Emang Obama orang Betawi bang? Emang die udah jadi warge kite…. Ape juga die kenal sama bang Husni Thamrin pahlawan betawi, atawa bang Benyamin? Udah ah.. ane masak dulu, bentar lagi si Udin pulang. (*)